Алабота орта мектебінің» мектепішілік бақылау туралы ЕРЕЖЕСІ
Осы ереже (бұдан әрі-Ереже) «Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің кейбір бұйрықтарына өзгерістер енгізу туралы»ҚРБҒМ 2021жылғы16қыркүйектегі№472бұйрығынасәйкесәзірленді.
Ережемектепішілікбақылаудыңмазмұныментәртібінреттейді,олоқу-тәрбиепроцесінжәнебілімберуұйымықызметініңнегізгінәтижелерінреттейді.
Ереженіоғанөзөзгерістерімен толықтыруларын енгізугеқұқығы барпедагогикалықкеңесқарайды.
МІБбастымақсаты
Мектепішілікбақылаудыңміндеттері:
- орындау;
- анықтау;
- сәйкестік;
- талдаужәнесараптамалықбағалау;
- бақылаужәнебағалау;
- жүзегеасыру;
- дайындық;
МІБ қызметімыналарболыптабылады:
- ақпараттық-аналитикалық;
- бақылау-диагностикалық;
І.Нормативтікқұжаттардыңорындалуынбақылау
ІІ.ТалаптарғасәйкесмектепқұжаттамасыныңжүргізілуінбақылауІІI.Оқупроцесініңсапасынбақылау
VІ.МұғалімніңшеберлікжәнеәдістемелікдайындықжағдайыныңдеңгейінбақылауVІІ.Тәрбиеүрдісініңпроцесін,өткізілгеніс-шаралардыңсапасынбақылау
VІІІ.Материалдық-техникалықбазаныңнығаюынбақылау
Бақылаутүрлері.Бақылаутүрі-белгілібірмақсаттажүргізілетінбақылаунысандарыныңжиынтығы.Бақылаутүрлерінің ерекшеліктеріолардыңобъектілеріментұрғанміндеттерініңерекшелігімен,сондай-ақбақылауүшінпайдаланылатынқұралдарменайқындалады.
Тексерілетінобъектілербойыншабақылаудыұйымдастырутәсілікезіндебақылаудыңкелесітүрлеріқолданылады:
- мектепқұжаттамасыныңжағдайы;
- мұғалімдердіңеңбектәртібініңжағдайы;
- оқу-техникалықжабдықтардыңжағдайы;
- оқукабинеттерініңоқужылыныңбасындағыжәнесоңындағыжағдайы;
- білімалушылардыңоқулықтарменқамтамасызетілуіжәнет.б.
- педагогтіңпсихологиялықжәнепедагогикалықғылымныңзаманауижетістіктері,мұғалімніңкәсібишеберлігісаласындағыбілімдеңгейі;
- педагогтіңоқытутехнологияларын,оқытудыңнеғұрлымтиімдінысандарын, әдістерімен тәсілдерінмеңгерудеңгейі;
- педагогжұмысыныңнәтижелеріжәнеоғанқолжеткізужолдары;
- педагогтіңкәсібибіліктілігінарттырутәсілдері.
- белгілібірсыныптыңнемесепараллельдіңбарлықпедагогтерініңқызметі;
- оқубағдарламаларынорындау(теориялықжәне практикалықбөлім);
- білімалушыларғақойылатынбірыңғайталаптардыорындау;
- білімалушылардыңбілім,білікжәнедағдыдеңгейі;мектепқұжаттамасы;
- оқытудыұйымдастырукезіндепедагогтіңжаңапедагогикалықтехнологиялардымеңгеруі;
- бірыңғайорфографиялықрежимдісақтау;
- білімалушылардытанымдыққызметкеқосу;
- білімалушылардыңбілімсапасыныңтөмендеуітуралыалдыналубойыншапедагогтіңжұмысы,үлгерімітөменбілімалушыларменжұмыс;
- оқытудысаралаужәнедаралау;
- білімалушылардыңата-аналарыменжұмыс;
- тәрбиежұмысы;
- сыныпұжымындағыәлеуметтік-психологиялықахуал;
- білімалушылардыңнақтыпәнбойыншабілім,білікжәнедағдыжүйесініңқалыптасуынбақылау;оқытудағысабақтастықмәселелеріжәнет.б.
- сыныппараллелінеарналғанкешендімәселелердіңжай-күйінбақылау(білімалушылардыңбілімдеңгейіментәрбиелілігі,параллельдеоқытусапасы,параллельде сынып жетекшілерініңжұмыссапасы,параллельде ата-ана міндеттерініңорындалуыжәне т.б.)
Бақылаудыңкезеңділігібойынша
Бақылауәдісі–қойылғанмақсатқажетуүшінбақылаудыісжүзіндежүзегеасыру.
Педагогқызметінбақылауәдістері:сауалнама өткізу;
тестілеу;мониторинг;бақылау;
сабақтыңөзін-өзіталдауын зерттеу;
білімалушылардыңіс-әрекетітуралыәңгіме;
білімалушыларіс-әрекетініңнәтижелерінталқылау;құжаттаманызерттеу;
жазбаша білімді тексеру (бақылау жұмысы);аралас тексеру;
құжаттаманы тексеру;сұхбат,сауалнама,тестілеу;хронометраж
Мектепішілікбақылауережелері:
Мектепішілікбақылау:
- мектепдиректорынемесеоныңорынбасарлары, әдістемелікбірлестіктердіңбасшыларыменжүзегеасырылады;
- директорнақтымерзімдерінкөрсетеотырып,жаппайжәнесыныптық-жалпыламабақылаужүргізукезіндежұмыстобыныңқұрамытуралыбұйрықшығарады;
- білім алушыларға сараптамалық сауалнама және сауалнама жүргізу тек қажет болған жағдайда білім алушылардың ата-аналарымен (заңдыөкілдерімен)келісімбойыншажүргізіледі;
Педагогикалықұжыммүшелерімектептіңжұмысжоспарынасәйкесбақылаудыңтақырыптарымен,мерзімдерімен,мақсаттарымен,нысандарыменжәнеәдістеріментанысуытиіс.
Мектепішілік бақылау нәтижелері талдау анықтамасы, мектепішілік бақылау нәтижелері туралы анықтама, тексерілетін мәселебойынша істердің жай-күйі туралы баяндама немесе өзге де нысанда ресімделеді. Қорытынды материалда фактілер, тұжырымдар менұсыныстар көрсетілуі керек. Педагогтер мектепішілік бақылау нәтижелерімен танысқаннан кейін қорытынды материалдың астына олардыңмектепішілік бақылау нәтижелері туралы хабардар етілгенін куәландыратын қол қоюы тиіс. Бұл ретте олар қорытынды материалда жалпынемесе жекелеген фактілер мен қорытындылар бойынша бақылау нәтижелерімен келіспейтіні туралы жазба жасауға және мектептіңкәсіподақкомитетіненемесежоғарытұрғаноргандарғажүгінугеқұқылы.
- педагогикалықкеңес,
- әдістемеліккеңес,
- директоржанындағыкеңес,
- директорорынбасарыжанындағыкеңес,
- әдістемелікбірлестік.
Бақылаудыжүзегеасыратынлауазымдытұлғақұқығы:
- функционалдықміндетінесәйкеспедагогтіңжұмысбағдарламаларымен,сабақжоспарларымен,сыныпжурналдарымен,электрондыкүнделік пен білім алушылардың дәптерлерімен, ата-аналар жиналыстарының хаттамаларымен, тәрбие жұмысының жоспарларымен,аналитикалықматериалдарментанысу;
- сабақтарға,сыныптантысіс-шараларға,үйірмелерге,факультативтерменсекцияларғақатысужәнеталдауарқылымектеппедагогтерініңпрактикалық қызметінзерделеу;
- педагогикалыққызметкесараптамажүргізу;
- алынғанақпараттыкейінненталдайотырып,білімберупроцесінемониторингжүргізу;
- әлеуметтік,психологиялық,педагогикалықзерттеулерді,сауалнамажүргізуді,оқушыларды,ата-аналарды,мұғалімдердітестілеудіұйымдастыру;
- қорытындыжасаужәнебасқарушылықшешімдерқабылдау.
Бақылаудыжүзегеасыратын лауазымдытұлғаныңфункциялары:
- тексерутақырыбыменкөлемінесәйкестексеруәдістерін таңдайды;
- оқупәндеріноқытужағдайынбақылайды;
- мектепқұжаттамасыныңжүргізілуінтексереді;
- тексерілетінпедагогпенбірлесіп,білімалушылардыңоқубағдарламаларынмеңгерумерзімдеріменқарқынынүйлестіреді;
- оқупәндерібойыншажазбашатексеружұмыстарынұйымдастырадыжәне жүргізуге қатысады;
- оқу-тәрбиеүрдісінәдістемелікқамтамасызетужағдайынбақылайды;
- тексеружүргізугедайындалады,қажетболғанжағдайдамамандарменкеңеседі;
- педагогтарментексерутақырыбыбойыншаалдыналаәңгімелесуөткізеді;
- педагогтыңдарындыоқушыларменжұмысынбақылайды;
- педагогтіңпәнбойыншаоқужәнесабақтантыссабақтардыөткізугеқауіпсізжағдайжасауынбақылайды;
- жүргізілгентексерудіталдаудыбелгіленгенмерзімдерәсімдейді;
- тексерукезіндеберілгенұсыныстарменұсынымдардыіскеасырудапедагогкеәдістемеліккөмеккөрсетедінемесеұйымдастырады;
- жұмыстағыескертулерменкемшіліктердітексерукезіндедеректердіңжойылуынақайтабақылаужүргізеді;
- жүргізілгентексеруқорытындысыбойыншабасқарушылықшешімдерқабылдайды.
- бақылауіс-шараларынжүргізукезіндетексерілетінпедагогкеәдептілікпенқарау;
- педагогқызметінтексерудіжүргізугесапалыдайындық;
- нәтижелердікең талқылауғашығарғанғадейін педагогтітексеруқорытындыларыментаныстыру;
- тексеружүргізумерзімдерініңбұзылмауын;
- педагогқызметінеталдаужүргізусапасы;
- тексерубарысындапедагогтіңжұмысындакемшіліктеранықталғанжағдайдақұпиялылықтысақтау;
- тексеруқорытындысыбойыншақорытындылардыңдәлелділігі.
- бақылаумерзімімен оныңқызметінбағалауөлшемдерін білуге;
- бақылаудыңмақсатын,мазмұнын,түрлерін,нысандарыменәдістерінбілуге;
- әкімшіліктіңтұжырымдарыменұсыныстарыменуақтылытанысуға;
- бақылаунәтижелеріменкеліспегенжағдайдамектептіңкәсіподақкомитетіненемесежоғарытұрғаноргандарғажүгінугеқұқығыбар.
Мектепішілік бақылаужоспары;
Мектепішілікбақылаудыңорындалуытуралыесеп;
Педагогикалықкеңестебаяндамалар,талдау;
Аналитикалықа